lördag 12 maj 2012

[ANNA] Ryanair kungarna av dolda avgifter

Om andra tog efter Ryanair´s gentila manér, t ex jag på mitt jobb. Nu ska vi se;

vi börjar med 50:- avgift för att du väljer att gå in i butiken

-vill du låna en korg eller vagn 50:-
-vill du lägga upp varorna på bandet, 50:-
-vill du att jag registrerar varorna i kassan, 50:-
-vill du betala med kontanter eller kort, 50:- oavsett alternativ
-vill du ha ett kvitto, 50:-
-vill du ta med dig varorna ut ur butiken, 50:-
-vill du lämna butiken 50:-

skillnaden mitt jobb / Ryanair: mitt jobb har skam i kroppen.

Ryanair profilerar sig som ett lågprisalternativ. Klart dom gör! Det ÄR ju skitbilligt. OM du inte 1.) inte önskar sitta ner i ett av deras flygplan, 2.) inte önskar betala biljetterna på något vis 3.) inte tar upp deras dyrbara tid. Hmm hjälp mig nu..jag har det på tungan..u t s u g a r e.

Måsse blanda mig en stark jävla drink. Sen duscha. Känner mig utnyttjad.

7 kommentarer:

Jessica sa...

Vu har börjat åka med wizzair istället, tröttnade också på alla extra tillägg!

Linda Jö sa...

norvegian (fasen hur stavas det??) ska ju vara bra har jag hört, värt att jämföra kanske?
är det Italien som planeras??

banditgrrrl sa...

Jag undrar bara: Vart ska ni?????
Jag lyckades iaf ta mig till Paris utan problem och endast ett tillägg för kortbetalning. Väl medveten om att man ska se på Ryan som en utsugare inbillar jag mig att jag är en "smart" resenär. Och billigt kan det faktiskt bli: Fram och tillbaka till både Prais och Barcelona för under 2000 kr tycker jag är helt ok. Framför allt eftersom vi har turen att Ryan sedan vi bokade Barca flyttat flygningen från Girona till El Prat.

Efterfrågan inlägg om Paris finns nu på bloggen.

Puss å kram och trevlig resa vart än det nu är ni ska! ;)

anna sa...

Tack för tips brudar:) jepp det är Italien som är destination. Dessvärre har vi nog inte samma förutsättningar att se den billiga sidan av Ryan, vi ska vara borta en vecka och behöver rätt mycket packning( som barnfamilj blir det ju rätt mycket mer än en tandborste och två festklänningar;)) dessutom "måste" vi ju boka prioriterad ombordstig. tror inte att nån annan vill sitta brevid vårt barn och ta hand om henne under flighten. Det räcker ju med att en av oss gör det men smarta Ryan har då regeln att alla eller ingen måste göra tillägget i ett ressällskap. Kort sagt resan som stod att den skulle kosta en viss peng för oss tre kostade sen 1500kr mer när man väl kom till "kassan". Ryan riktar sig nog mer till weekend, affärsfolk med en portfölj och inga barn;)

banditgrrrl sa...

Ursch och fy på Ryan! Hoppas ni kan hitta något annan lösning!

Anonym sa...

När vi åkte till Italien förra året åkte vi reguljärt med Lufthansa. Fri sprit/ vin dricka mat full service med barnen samt vi fick gå på först , gratis pyssel för sysselsättning, 25 kg packning per person samt fri vagn. Mycket mer plats och bättre sittplatser servicen var på topp från den dagen vi bokade tills vi landade i Sverige, har rest med barn och Ryan det sög. Kostnaden då 1300 billigare än Ryan! Kram på er Malin i Grebo

Anna sa...

Malin!
Vi peppade med Lufthansa men det gick inte pga flygtiderna dessvärre, låter som dom var väldigt serviceinriktade!!
kram på er!!!