onsdag 16 maj 2012

[ANNA] kväll på Korsgatan

Skorpan klämde i sig en halv brieost till kvällsmackan. Frågor på det? Nä vemfan vill ha ordinär grevé när det finns franska dessertostar??

Jag och syrran hann med en räsersnabb tur på stan efter middagen. Jag var på jakt efter nya bikinitrosor, viktnedgång höll på att leda till ofrivillig nakenshow i simhallen idag, brallan vill inte sitta uppe. Dessvärre hitta jag inga. I skrivandets stund sover barnet och mannen spelar tvspel. Vi släcker tidigt ikväll (vi säger det jämt men det blir aldrig innan 23 ändå av nån konstig anledning), jag börjar tidigt imorn. Stafettavlösning här hemma imorn, dagis är stängt och vi båda jobbar. Turligt nog har jag dagpass och Linus kväll så om än stress så får vi ihop det. Helgen däremot är det värre med, båda jobbar hela helgen så Skorpan får en tur till farmor och farfar. Henne går det ingen nöd på hon har om möjligt roligare än hemma:) Dock är det en inre stress ska jag villigt erkänna, att aldrig kunna slappna av utan ofta pussla för att få ihop det och sääällan ha lediga helger tillsammans. För nu får det vara värt det, förutom att vi som alla behöver pengar för att överleva och jobb inte växer på träd så trivs vi båda mycket bra på våra jobb och vi har båda två varit på våra arbetsplatser lääänge.

Hade jag inte 1.) varit småbarnsförälder 2.) gått upp tidigt pga jobb så hade jag gärna sett denna igen. Sjukt bra. För övrigt så har ju Javier Bardem och Skorpan samma frippa ju haha.

Inga kommentarer: