måndag 28 maj 2012

[ANNA] månda

Idag premiärade vi våra nya uniformer på jobbet. Det kändes så himla konstigt, speciellt när jag såg kollegorna i "flock" som i fikarummet. Direkt när man kom in, både frukost och lunchrasten, så hajjade man till hmm vilket företag är jag på och vad gör vi här...? Kläderna är ju verkligen HELT annorlunda till utseendet, kommer nog ta ett par dagar innan man landat i det här.

När jag kom hem från jobbet hade Skorpan och Linus som slutade lite tidigare precis kommit hem från stan. Dom hade varit snälla och hämtat upp min väska från skomakaren. Nya handtag, ser jättebra ut men är skitdåligt gjort så jag får gå tillbaka med den. Skomakaren hade sagt till Linus att jag får komma tillbaka om jag tyckte handtagen kändes olika långa, Linus som hade med sig Skorpan tänkte inte så mycket på det och inte jag heller förrän jag tog upp väskan och höll den i handen. Det ena handtaget är 3-4cm längre än det andra, vilket gör att det kortare tar hela tyngden. Alltså jävla klåpare! Tar man på riktigt fullt betalt och lämnar ifrån sig något som man vet med sig inte är ordentligt utfört?

Nähä trött familj (Skorpan sover sedan strax efter 18:30) efter gårdagens sena sänggående. Jag har lagt upp mina jobbyxor och Linus tog en kvällslöprunda. Nu väntar Game of Thrones och ett ärligt försök att släcka senast 22. Uppstigning 05:30 imorn igen. Den här veckans tidiga mornar suger musten ur mig.

Nä det är inte humanisten i hushållets, det är Linus senaste lektyrköp. Svart polotröja och svår uppsyn någon? Han har dessutom en egen hovleverantör, syrran givetvis.

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Bild på jobb-outfit efterfrågas! Har väntat på detta ögonblick ända sedan du hintade om det! :D