fredag 15 januari 2010

[ANNA] Trött och förvirrad tjej född -80.

Igårkväll när vi skulle gå och lägga oss hittade jag inte min mobiltelefon. Jag letade febrilt i lägenheten med Linus hjälp. Tillslut på helt befängda ställen som kökslådor, badrumsskåp och tvättkorg. Jag började fyllas av känslan att jag typ för första gången hade tappat något. Var den kvar på mvc? hade jag tappat den på vägen? Eftersom vi har jättenära till mvc klädde vi på oss och gick tillbaka för att se om den låg längs vägen. Nej. Hemma igen kände jag mig skapligt uppgiven, men då får jag syn på min morgonrock och fråga mig inte varför jag ens kollade. Men visst där låg den i ena fickan. Jag fick lova Linus att jag inte skulle lägga bebisen i morgonrocksfickan och glömma den. Jag har som sagt tappat kontrollen, jag har ingen koll och min hjärna är gröt. Schysst av naturen att man är som dummast när man är gravid. Det är ju nu alla viktiga beslut ska fattas, förlossning och föräldrapenning planeras. Tack som fan.

Jag är jättetrött och nu ska jag åka till jobbet, söndagkväll(när jag "går av") känns långt borta. Jag vet det kommer gå fort, men just nu känns det som jag ska bestiga K2.

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

frida sa...

heeej. ja, jag har varit sjuk och trälig (haaa) den senaste veckan, men nu är det mycket bättre.

ha en såpass trevlig jobbhelg som det bara går. puss och kram och hörs snart!

Lillgrisen sa...

haha, jisses syrran....senilsnöre på mobilen hädanefter ;) Men att ni inte ringde din mobil innan ni gav er ut på jakt ;) Daaah...
Hoppas att jobbhelgen går fort och att kunderna inte är alltför bögiga ;)
Trevlig helg på er!
PUSS

Anna sa...

Meh ljudet va ju avstängt! Jag hoppas på en snabb helg, fredagskvällen på jobbet var det bögigaste jag varit med om, by far.
puss

linus sa...

Disclaimer; och med bögiga menar vi förstås trevliga, glada och fina. Ingenting annat.