söndag 31 januari 2010

[ANNA] Kvällsbloggning.

Sitter nyduschad i sängen och kollar tv. Samtidigt surfar jag runt efter lite fint att hänga på väggarna i barnkammaren. Jag hittade lite fint i Moderna muséets webshop, lugn bara lugn det är inte så pretentiöst som det låter. Ingen trippad Dalí eller ångestfylld Munch, bara fin och färgglad "barnkonst". Jag har också spanat in nyheter på Ginas hemsida och jag skulle bra gärna vilja veta vad jag är för klädstorlek om nån månad eller två. Det kvittar om det är 36, 38 eller 40 jag vill bara veta vad, så jag kan köpa kläderna jag ser! Fan världsproblem alltså. Vad jag länge trott skulle bli ett världsproblem är att fylla 30. Nu stundar den dagen imorron och det känns inte ens. Försöker nästan klämma fram en ångestattack, nä det går inte. Då talar vi om kvinnan som tjutit inför varenda födelsedag sen hon fyllde 21. Jag har ifrågasatt Skaparen och undrat över grymheten i att ta livet ifrån oss så fort. Att jag inte ens tänker på det är nog säkert för att jag ska föda barn om ett par veckor. Jag har så mycket annat i huvudet. I vår föräldragrupp var vi långt ifrån äldst vilket också gjorde att "stressen" rann av mig. Fuck ålder! Rynkor runt ögonen har jag haft länge, men det är för att jag skrattar så mycket. Jag är faktiskt riktigt nyfiken på hur jag och Linus kommer att se ut när vi är 50, pussarna smakar garanterat likadant iallafall.


Min jobbarkompis Elin tipsa mig om den här idag, fan shorts är ett svårburet plagg. Det har jag alltid sagt!

Inga kommentarer: