onsdag 6 januari 2010

[ANNA] Dagen i 4 steg.


1.] Börjar dagen med en avgrundsgäsp och sovsvullna ögon i en numera lite liten flanellskjorta. Sovit som en prinsessa i natt, inte vaknat och kissat eller behövt nattäta(de båda tillhör numera vardagen).
2.] Är galet hungrig och styr ihop havregrynsgröt med pumpakärnor och aprikoser. En knäcke och en apelsin till det.
3.] Fiffar till mig för att möta Johanna&Frida för lunch på Fräckas. Ett favorithalsband i fyra delar från Pilgrim får bli dagens accessoar.
4.] Inviger mitt nätfynd som landade i brevlådan igår. Svart fejkpäls a´la Russia. Trodde inte jag skulle kunna ha den nu utan hade tänkt att spara den till nästa år, men den visade sig vara mycket rymlig. Efter att ha testat den i dagens väderlek är jag kär i den, sjukt varm. För att citera Carrie i SATC -" I´ve taken a russian lover". Hittar jag bara matchande termobyxor så är jag preppad för mitt liv som småbarnsförälder i pulkabacken. Bara att ladda med en termos varm choklad och mackor med Belugakaviar.

3 kommentarer:

lillskiten sa...

Jisses vilken frulle!!
Kommer du ner och tilllagar en sådan till mig också varje morgon!! ;)
PUSS

linus sa...

det är ju en smörgås och gröt maria... inte kärnfysik!

Anette sa...

Gillar inlägget :)