tisdag 26 januari 2010

[ANNA] Kontrollbehov nån?

Linus har läst att det är fullt normalt att den blivande mamman blir ett kontrollfreak när förlossningen är runt hörnet. Det stämmer. Jag är värre än vanligt. Lappar och listor avlöser varandra. Jag vill få saker uträttade inom en timme efter att jag kommit på dom. Idag har jag skrivit en packlista till BB-väskan(som förmodligen packas imorron). Jag har skrivit en handlingslista på dom sista småsakerna vi behöver köpa. Jag har även börjat att författa ett så kallat förlossningsbrev i huvudet.

Annars har jag jobbat på förmiddagen, det var minst sagt stressigt och rörigt på jobbet. Självscanningssystemet kollapsade i söndagskväll och när jag gick hem idag vid halv ett såg det inte vidare ljust ut. Det märktes att nästan hälften av kunderna handlar med scanning i vanliga fall och dessutom har det varit löning och barnbidrag. När jag kom hem från jobbet mötte jag upp Johanna, vi hälsade på Frida på jobbet en snabbis. Sen tog vi en fika och Adisa dök upp efter en stund. När jag kom hem nätshoppade jag lite från H&M. Hittade två rabattkoder som gav 50:- + 10% rabatt. Det resulterade bland annat i en mjuk, tunn morgonrock som ska med till BB.


Detta dök upp med posten idag: Fina Traderafynd, jag älskar Hollys barnkläder(finns även på Uni här i stan). Och en inbjudan som ger försommarlängtan. Då är jag inte så här gigantisk längre, vi har ett barn, det är varmt och bröllop!

4 kommentarer:

Olle bebis sa...

Jag är evigt tacksam att min mamma hade med sig våtservetter till min lilla stjärt, då sjukhusets toalett papper inte heter lambi utan är något hårt jävla skit! Skona gärna min nya kompis stjärt!

Massa Kram från OLLE

Olles mamma sa...

...förresten har du varit inne på den här sidan www.barnlyan.se!!! Massa fina barnkläder!!! Nu är ju Olle en Olle, men babykläder sid nr 6 fanns jätte fin roshätta till en ev. rödhårig liten tjej ;)

Anna sa...

Jag tackar för tipset, ingen babianstjärt här inte! Jag har skrivit upp våtisar! Barnlyan va farligt, massor fina grejor, speciellt märket Dalom. Har köpt en sån roshätta(hittade en på Tradera) utifall det blir en tjeja(börjar bli mer o mer övertygad) annars blir det en liten gaybebis;)
kram på hela familjen!

linus sa...

framförallt så var ju Dalom prisvärt!