torsdag 14 januari 2010

[ANNA] Kvällsredogörelse.

Vi är nyss hemkomna från vår första föräldragruppsträff på mvc. Jag måste säga att det var över all förväntan! Eller egentligen vet jag inte vad jag förväntade mig. Det är nog mest att jag småhatar folk jag inte känner och jag trodde vi skulle bli fullmatade med självklara saker. Vår barnmorska hade lovat innan att det skulle bli sååå trevligt o lärorikt. Hon får rätt. Vi blev ihopparade med ett annat par för att lära känna varann lite. Vi hamnade med ett par från Mantorp. Vår första gemensamma nämnare var att vi är beräknade till samma datum. Vidare så kände Linus och killen(Jesper) typ 100 personer gemensamt och hade gått på samma gymnasium samtidigt. Tjejen(Kristin) har en bror som är ihop med en jobbarkompis till mig. Så liten är världen. Vi "känner" en till i gruppen, Ludde Kennbergs storebror, David. Till en del av männen i gruppens förtjusning gick vi direkt från slempropp-fika, det kastet såg lite tvärt ut för en del. Hursom saker faller på plats, allt känns mindre läskigt och nästa gång ska bli kul.

Innan kvällsaktiviteten hann vi även planera vårens ekonomi genom att logga in med e-legitimation på Försäkringskassans hemsida och fylla i vår föräldrapenning. Svindlande summor pengar kommer att landa på kontot den 25:e varje månad. Tack gud för våra off-shore accounts på Cayman Islands.

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja vad skulle man göra utan Off-shore-pengarana? Puss, ses imöra!