torsdag 28 januari 2010

[ANNA] barbamamma...

Har precis landat hemma efter jobbet, det var minst sagt en upplevelse att köra till och från jobbet. Slirigt värre! I vårat parkeringsgarage är det förbannat trångt och man måste backa in bilen, mellan en annan bil och en cementstolpe. Spelrum 4 nanomilimeter. Idag hade dumfittan som har den röda bilen parkerat den lite in på vår plats vilket gör att den höggravida kvinnan inte kommer ur bilen bokstavligen. Dörren går endast att öppna 15 centimeter och den här magen går inte att dra in direkt. Det resulterar i att jag får göra mig till barba-ninjamamma och klättra över på passargerarsidan och gå ut där istället. Snart kommer Linus hem och vi ska äta lite mat för att sedan gå på sista föräldragruppen. Skönt som fan, torsdagarna blir så långa när man ska på föräldragruppen och man har gått upp i ottan och jobbat innan. Inatt hoppas jag vår bebis vill sova, för det vill jag. Somnade vid tre inatt, klockan ringde sex, imorron börjar jag lika tidigt.

1 kommentar:

Maria sa...

Jaa, jävlar va slirigt det är på vägarna. Tror fasen jag körde saktare än pensionärerna till jobbet :P haha
meeeh kärringjäkeln kan la hålla sig inom sin ruta eller! Puckon!
Himla tur att du är lika smidig som barbamamma då ;)
Väntar på att min man ska komma hem ifrån sin fotbollstränings sen är det läggdags.
Hoppas att föräldrakursen va lika givande som de föregående :) Puss