torsdag 12 december 2013

torsda

 Fick en paketavi i Skorpans namn igår som jag hämtade ut när hon var på förskolan idag. Höll på att inte få ut det först eftersom dom ville ha legitimation på avins innehavare också. Jag förklarade att hon är 3,5 och har den i sin plånbok på förskolan just nu. Efter lite om och några men gick det. Jag öppnade ett litet kikhål i paketet för jag var så nyfiken. Sen fick Skorpan öppna resten när hon kom hem. Skorpan hade haft en kul dag på förskolan, bakat pepparkakor och målat ljuslyktor som ska tändas på lussefirandet utomhus imorn eftermidda.

 just ja! jag hade ju tävlat i Skorpans namn i Polarbröds tävling döp renen för nån månad sen. Jag är ingen människa som skickar in till en massa tävlingar men när jag gör det så där 2 ggr om året brukar jag ha ett himla flyt. Jag vann ju Iitala porslin och glas i en Arlatävling förra året.

 Linus slutade tidigt idag, lite smidigare att gå två föräldrar till frisören, än en arm moder med två småbarn;) Skorpan fick en riktigt julklippning, jag fick luggen trimmad. Skorpan tycker så mycket om vår "husfrisör", på hennes frisörplats brevid spegeln sitter en teckning av Cicci som Skorpan ritat. 

Linus och Skorpan pep iväg till huset för att spana läget. Jag och Grynet uträttade några ärenden och hemlisar på stan. Efter kvällsmaten klädde vi granen. Vi hivar ju ut den direkt efter nyår så då tog vi in den lite tidigare. Klart värt att ha granen mitt i flyttkaoset, desto kalare det blir här hemma desto mer lyser den upp! Eftersom Linus var på julfest med sitt jobb igår såg vi inte Alla Är Fotografer så det ska vi se nu!

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Charlotte var också och klippte sig idag. Såklart att de gör samma sak samtidigt. 16:45? Frisören ser ut som vår gamla granne Cicci, tippar att det är hon.

Vad fick renen heta undrar vi ju såklart?

Anna sa...

Linköping Linköping världens minsta byhåla till storstad alla känner/känner igen alla:) Haha vi körde 14:45.

Renen fick heta Smulan! Har man med bröd att göra och är till en tjej som heter Skorpan så är ju Smulan det enda tänkbara löd motiveringen vill jag minnas!