måndag 2 december 2013

månda

Fullt ställ idag. Lämnade Skorpan på dagis. Hem ner i tvättstugan, upp med tvätten. Till Ica Maxi med lång handlingslista och Grynet i babyskyddet i kundvagnen (fick därför ta en sån där Finlandsfärjakundvagn som är omöjlig att styra). Grynet var flin-Grynet till allt och alla på Maxi tills jag hade en tredjedel kvar av listan, då blev hon Grinet. Hungrig. Bokstavligen raffsade ihop det sista lätt svettig. Hivade upp allt på kassabandet (scannar aldrig när jag har barn med mig, blir ju efterbliven i hjärnan av att handla med barn kan inte koncentrera mig). Vid kassan började Grinet ge upp totalt. Min kollega jag handlade av (som har vuxna barn, typ lika gamla som mig, lycko dig då som överlevde) skrattade gott åt mamman som såg ut som ett stressat djur i bilstrålkastare. Äh packa liksom, jag öppnade scanningskassen och sen tog jag armen och bara föste in alla varor. In med allt i bilen, Grinet skitsur. Gasen i botten, höll stadiga 65 i innerstan och körde mot jävligt gult i alla korsningar, ni vet när man är 200m från trafikljuset som slår om till gult och man trycker hårt på gasen. Svetten rinner längs ryggen, Grinet skriker. Parkera på gatan springa uppför alla trappor med 6 svintunga påsar, kom till näst sista trappavsatsen sen lät jag det stå. Ner med bilen i garaget, precisionsbacka in i trånga rutan till barnskrik. Upp för alla trappor med Grinet, fram med nappflaska och ersättning (här hade man ju fan velat amma, då hade hon fått mat på Maxi). Jag har inte hunnit stänga ytterdörren som står på vid gavel med nyckelknippan i låset. Då kommer vår före detta granne, Viktor, som ska hälsa på vår nuvarande granne, Jesper. Gölligöll Viktor frågar om jag vill ha hjälp med något och bär in mina kassar i hallen.

Sen då, slänga i sig en pastasallad och jogga bort till förskolan för att hämta Skorpan.
FöräldraLEDIG.

Kvällen har gått åt till att lägga upp ett lusselinne, Linus har monterat ner cdhyllor med Skorpan som assistent. Hyllorna ska ut på Blocket ihop med en byrå.

Skorpan älskar sin plyschoverall från 70-talet.

resultatet av den före detta träfärgade TrippTrappen.

2 kommentarer:

Anette sa...

Åh så fin stolen blev! Måste ta och måla vår stol också nu när jag ser så fin och stor skillnad det blev!!!

Anna sa...

Det gör faktiskt skitmycket, och så blir man ju så piffsugen när man ska flytta!