måndag 30 december 2013

månda

Nyår imorn?! Say what?

Fan va rörigt det är i huvudet. Vet ju inte ens vad det är för veckodag hur ska man då kunna hålla koll på storhelgerna som avlöser varandra?!

Familjen Trött Tröttsson sov till 08:40 imorse. Linus och jag dör när vi lägger huvudet och återuppstår på morgonen, helt utmattade. Prisa gudarna för att barnen hakar på. Linus har varit ledig idag så vi har fått massor gjort. Efter lunch tog Linus med sig barnen ut och gjorde sällskap med Markus och kusinen. Jag drog till Tornby, destination Maxi och IKEA. Alltså jag fattade ju att mitt kära jobb skulle vara vansinne (och det var det kan vi enas om!) men IKEA dan före nyårsafton? Imorn är det nyårsafton måste ha nya möbler eller vad? Jag armbågade mig fram och kom ut med blotta förskräckelsen, en badbalja, gardinfästen, överkast, förvaringsbackar, sen kunde jag inte motstå två nya bäddset som var så fina och billiga! Jag hann bara börja handla på jobbet (efter att ha cirkulerat för att få en parkering, scannrarna var slut, kön till pantautomaterna var så lång att jag helt enkelt gav min påse till en som dessutom såg ut att behöva pengarna mer än jag) så ringde min mobil. Det var just jobbet, som undrade om jag kunde jobba nästa vecka på grund av en sjukskrivning. Jag var tvungen att säga ifrån, jättetråkigt. Linus måste ju vara hemma för att jag ska kunna åka iväg och han har EN ledig dag nästa vecka och att vi flyttar på fredag vet ni ju. Höll på att inte komma hem, vilka jävla bilköer. Lämnade kassarna och sprang upp till ICA Nära för att köpa efterrättsingrediensen som var slut på Maxi. Efter att ha strukit gåbortkläderna till imorn så ligger vi nu i ett varsitt soffhörn. Ett litet galej med nära kära blir det imornkväll. Linus jobbar både imorn och nyårsdagen. Klart han gör. Det är ju bara tur att jag är föräldraledig annars skulle vi fått knöla med ledigt och liknande för barnens skull. Inte helt smidigt att båda har "ingen-dag-är-helig" jobb

2 kommentarer:

Fru E sa...

Det är inte bara du som är snurr, vi har jobbat mkt båda och varit ensam med två busfrön, så idag var jag så snurr så jag kissa i toan (vilket är kanon) sedan slängde jag i min mobil så det plaska! fiska upp den (trevligt) sedan spola jag! Fiffigt!

Anna sa...

Fru Eriksson NOOO!!! Så kan du ju inte göra!!! Vilken tur att den inte landade på en hög mammabajs;)
kram och gott nytt!!