onsdag 18 december 2013

onsda

Förmiddagen gick åt till att köra två vändor flyttprylar och spana läget i huset (tvätt/diskmaskin på plats hurra!). Ny och större varmvattenberedare inte på plats (ah vafan får köra Sällskapsresan-fotoautomat-style i värsta fall) fönsterbräden på övervåning ej på plats (får hitta svävande krukväxter). Bokade flyttstäd av gamla lägenheten idag (hade jag faktiskt inte unnat mig om jag inte haft två små barn, då hade jag snålat haha) kostade 500:- extra för att vi behöver ha det en lördag, 500 spänn äh torkar man sig i röven med som föräldraledig. Känner ni min positiva det-ordnar-sig vibb. Den är fejk. Jag väser mellan sammanbitna tänder. Biter ihop så inihelvete i flyttröran att ni kommer undra vafan hände med kvinnans tänder när ni ser mig i januari. Dom försvann in i käkbenet.

 rasta barn i lekparken i eftermiddags, fodrade galonbyxor ett galet glid på frosten!


Linus då? Jobbar kväll, imorn också. Sen har han lite ledigt ett par dar, ledigt och ledigt det ska packas packas flyttas flyttas. Två snälla vänner, Markus&Mattias, hjälper oss med en lite tyngre möbelrackare i helgen.


2 kommentarer:

Maria sa...

Vilken städfirma anlitade ni? Vill bara starkt avråda från rena rama städ. De kan verkligen inte städa.. de påstod att fogarna inte gick att få rena. Johan tog lite blött papper och gnuggade och helt plötsligt blev de rena..alltså jag har hur många exempel som helst på varför man inte ska anlita dom..

Anna sa...

Hmm EPL-Städ har jag för mej den vi anlitat heter. Fy fan va dåligt det lät hoppas dom fick höra det!