söndag 8 december 2013

sönda

Jodå lite julpynt blir det i flyttkaoset. Svängde ihop en hyacintlåda och Skorpan&Linus fixade en adventsljusstake. En gran blir det också. Idioti. Mitt i packandet smäller man upp en gran och pyntar den. Vi kan ju lägga den ovanpå flyttlasset sen i mellandagarna. Nä men fan en gran måste flickebarnet få (Skorpan) jaja modern också, hon är ju en riktig grandyrkare. Men vi hoppar julstjärnor och allt annat lulllull. 

Den här kan jag ju rita tomtar på och hänga upp som julpynt. December månads att-göra som ständigt fylls på, det är ju några tomma rader kvar till kollapsen.

Upp ner upp ner hela förmiddagen, två tummar upp till stjärtlappen! Pulkan kräver sin assistans fortfarande, Skorpan drar upp den själv men sen är det svårt för henne att hålla still den och sätta sig samtidigt. Stjärtlappen hurra;)!

I övrigt då. Hittade mina drömmars retrobarnvagn på Blocket, man vill ju ha en till våren;) I Falun. Skit. Säljaren vill inte skicka. 

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Hurtigt att prioritera julkort mitt i all stress. Du stiger i graderna på Årets mamma-lista ;-)

banditgrrrl sa...

Bra att överleva är en punkt på listan!

Linda B sa...

Ska jag hämta vagnen?