fredag 20 december 2013

freda

Efter frukost delade vi på oss som sagt. Jag körde IKEA (med 200 tusen andra människor) med en bebis i babybjörnsele. Fyrtiofem minuter senare hade jag fått ihop 2 trådbackställ plusbackar, 2 taklampor till över köksbänk, lite glödlampor, två förvaringsbackar och sex gardinstänger. Då ställde sig en genomsvett och helt färdig morsa i kön. Grynet må väga 6 kilo men JÄVLAR va tungt det blir efter en stund. Flyttade bilen typ 100 meter från IKEA-parkeringen till mitt jobb. Julbord. Grynet åt (mjölk) och jag högg in på julmat med mina kollegor. Min chef (butikschefen) kom och sa jag kan låna bebisen precis när Grynet ätit klart. Fick tillbaka henne fyrtiofem minuter senare. Då hade jag ätit i lugn och ro OCH druckit kaffe. Jag hörde Grynet flina ett par bord bort. Världens socialaste bebis, flinar åt allt och alla. Efter julbordet hängde jag på mig selen igen och knallade ner i butiken för ett par inköp innan vi styrde hem till Skorpan och Linus.

Eftermiddagen har gått åt till att skruva trådbackställ till garderober och köra lite krukväxter/mattor.

Nu börjar flytten (de två barnen och julen) smyga sig på mig och Linus. Vi ser rätt färdiga ut och jag börjar känna av min ångest/stressmage.

 sprallig bebis som blir helt till sig så fort ett nytt nylle dyker upp framför henne och pratar med henne

när vi styrde hemåt var det en trött uppsyn i babyskyddet brevid mig i bilen, två sekunder senare somnade hon som en stock, jag är glad att jag höll mig vaken, Tornby sög musten ur mig med.

Skorpan ritade vår granne Jesper och hans kompis David som sjunger (dom spelar i proggbandet Skogen Brinner). Symbolerna under? Det står nåt på Skorpanska. Sen väntade Skorpan i hundra år tyckte hon innan hon fick knacka på hos Jesper och överräcka teckningen (sen vägra hon gå hem haha, fast Jesper gick till jobbet och bara hans kompis David var kvar). Vi lyckades hala Skorpan ända till 10:30 innan hon knackade på hos vår granne nattugglan.

När jag bloggar nu har vi På Spåret i bakgrunden. Just nu frågor om buddhistiska munkar som enligt traditionen bara får äga fem saker. Jävligt provocerande när man är mitt uppe i en flytt som heter duga. F E M saker. Det är inte ens kul.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Haha. Menar du på nåt sätt att ni äger FLER än fem saker? Jäkla materialister.

Anna sa...

Lovisa!
Vi har sju grejor. På soffbordet;)