söndag 15 december 2013

sönda



 Efter frukost styrde vi mot huset med ännu ett lass grejor. Sjukt hur mycket Opel Vectran sväljer vi har kört mycket möbler i den utan problem:)  När vi lämpat av prylarna for vi vidare mot IKEA. Fota en massa etiketter och sen vidare mot tag-själv-lagret. Som vanligt på IKEA blir det mycket dyrare än man tänkt sig. Ni vet bara en sån där också 29:- och en sån 59:- osv..och vips har man 10 såna saker. Sjukt irriterande när sakerna man ska ha är slut. Alternativt inte säljs på IKEA i Linköping (för det är ju ingen storstad liksom..skit).

välbehövlig lunch på IKEA, akta akta inte spilla sauce du bearnaise på sovande bebis huvud

mot huset och skruva skruva 

 Sen dök svärisarna upp med stor-Sparven som sovit hos dom. Märkligt att bli "av" med ena barnet så känns det lika ehrm..lätt som att inte ha barn alls. Galet hur man anpassar sig! Svärisarna är ju verkligen fenomenala, dukade upp en fristad av kaffe och julgodis mitt i flyttkaoset och vi tog några välbehövliga andetag. Svärfar är elektriker och kollade lite på några el-funderingar vi hade. Mattias och Ingrid tittade förbi och fick en titt också:)

När vi kommit hem och ätit middag drog jag till Maxi för veckohandling. Hade ju varit sjukt smidigt om vardagens vanliga måsten hade pausat så här i flytt/juletider. Nä det funkar ju inte så. Tvättstugan imorn. Just nu känns inget som hem riktigt det är lika rörigt på båda ställena, hitta en punkt i horisonten att fästa blicken på och ta en Losec. Tannefors kommer bli topp hörni. Ett ICA (öppet 8-22) vårdcentral, Hemmakväll, apotek, pizzeria, Schenker/DHL/post-ombud hundra meter från huset. Faktiskt allt jag behöver, verkligen!



3 kommentarer:

Maria sa...

Om det är något ni vill beställa från Ikea så har jag och Maja en beställning på gång. Senast datum att ändra den är imorgon tror jag. Inget kul att betala 500 kr i frakt.

Stina sa...

Tannefors är toppen. Jag trivdes kanon alla år jag bodde där!
Tusen tack för knackning och fantastiskt leende igår. Blir alltid glad av att se Dig!

Kram och lycka till med allt (flytt, jul och allt det där...)

Anna sa...

Maria!
Tack SNÄLLA för att du erbjuder hjälp:) dessvärre fanns inte det vi skulle ha i webshop heller, IKEA-när du vill handla smidigt du vet;)Däremot har jag svärisar som befinner sig i Jönköping ibland:) men visst är det vansinne att det mesta kommer till JKPG men inte hit? Hade förstått om det var en större stad liksom?!

Stina!
Härligt att höra:) Halva fiket glodde på mig, speciellt det stora sällskapet närmast fönstret dom undra nog va det var frågan om;)
massor kram och en himla god jul!