torsdag 14 augusti 2014

torsda

 uträtta ärenden i Tannefors, asså det finns det mesta i den här Stadsdelen, secondhand, pyssel..allt man behöver!

 Skorpans senaste garderobstillskott. En ny/oanvänd velour morgonrock eller mysklänning eller vad det nu är från -70talet. Skorpan älskar den och har inte tagit av sig den sen hon fick den. Mest avundsjuk? Jag! Goddammit jag vill med ha en sån! Jag grät ju en skvätt när Skorpans röda plyschoverall blev för kort för henne. Jag har torkat tårarna nu, och inväntar att Grynet växer i den.


Grynet har total tandsprickning och beter sig därefter, le Bitch med brutal pms. Men om man spanar vad som är på väg ner i överkäken..Bambis polare Stampe got shit on Grynet.. just sayin´ så får man lite överseende med humöret. Skorpan matchar Grynets humör med att ha kommit in i nån slags förpubertet. Det bästa man kan göra av läget? Bjuda hem kompisar (som snart ska ha barn och komma på i efterhand att fan va snällt...ni kan ju inte ångra er nu. Sorry.) Vi kalasade våfflor i trädgården och skrattade åt livet. Välbehövligt inslag i en prövande dag.

Imorn är en annan dag. Den tar vi oss an med suppar, djupandningar och när-jag -är-död-får -jag -känna-frid-tankar. Nu. Whisky och en ny serie. Jag har aningens för höga förväntningar.

Inga kommentarer: