fredag 29 augusti 2014

freda

 efter frukost målade Skorpan sig själv som ser väldigt förvånad ut (gillar hur hon förstärkt uttrycket med händerna) för att hon ser en labyrint enligt konstnärens egen utsago

 sen byggde vi linbana till smådjuren i trappan, "konduktören" klippte biljetter med hålslagen


 Grynet, tokförkyld och 3/4 av familjen har knappt fått en blund i natt. Linus och jag har känt oss helt svullna i nyllet med brus i öronen (inget är som total småbarnströtthet). Ni ser ju Grynet, helt mörk under ögonen stackarn. När hon ser sliten ut ser hon ut som Tomas Brolin när han gick ner sig, INTE smickrande.

 mot lekpark!

 jag tog cykeln in till stan för att köpa blommor på torget, liljor&dahlior favoritkombo!

 På stan secondhandfyndade jag lite, snubblade över barnkläder/skor för 10:-/st. Jag är helt kär i såna där stickade hättor, den här får Grynet ha i höst. Grynet fick en klänning och Skorpan fick en dockklänning också.


 Fredagsmiddag, vi fortsätter prova-nytt-tåget. Idag, parmalindad torskrygg med bladspenat och vitlökssmör, mycket mycket gott. Till nytt recept, prova nytt VIN. Jag fick feeling och köpte kantareller så när barnen somnat tadaaa kantarelltoast. Amen äre freda så äre.

Inga kommentarer: