tisdag 12 augusti 2014

tisda

Sådär ja. En jobbhelg i ryggen. Överlevde gårdagens jouransvar för butiken och så inibomben med kunder, svettigt var det vill jag lova. När jag gick av mitt sexdagars-streak på Maxi i eftermiddags kl 16 så var familjen redan på plats, Linus dom båda hobbitarna och dom hade hunnit en bit på veckohandlingen. Gick dock aningens fortare när Linus fick en hjälpande hand (av vuxenstorlek;) Skorpan och jag gick förbi väktarrummet som hade öppen dörr och två poliser och en snattare befann sig därinne. Skorpan drog en sån där totalt-barn-utstirrning ni vet, sån där man som förälder får fösa bort barnet för det saknar sociala spärrar och inte behärskar att stirrglo lite smyg så där.. Barnet var inte talbart på flera minuter för hon hade sett en tjuv..en verklig tjuv. 

Innan barnen skulle lägga sig drog Skorpan och jag ett race i hennes garderob och inventerade lite hur den såg ut för hösten/vintern. Ingen större skräll utan ett par byxor åkte, hennes ben växer så man tror dom ska gå av, inte undra på att hon säger att det gör ont i dom på kvällarna. Skorpan har det hon behöver så när som på ett par höstskor, en höstjacka är på väg hem i dagarna. Vi köper Kappahls vinteroverall varje år och är väldigt nöjda med det, när jag såg årets färgutgåvor blev jag minst sagt glad att vi köpte på oss en större storlek förra året, årets färger tilltalade mig inte alls. Grynet behöver en fleceetröja sen är vi nog kittade. Mamma och pappa behöver väl..tja det som det finns pengar kvar till när barnen fått sitt..äta smulor som blir kvar..komma ungefär steget efter sist på behovstrappan;)



 Mmm svenska plommon, så tokigt gott! Båda barnen älskar dom. Köpte ett gäng på torget häromdagen, köper så mycket frukt jag kan där, fin frukt och billigt (sorry Maxi). Grynets frisyr? Äta med händerna (totalt kladdkaos) och sen ha som vana att svepa med handen genom nacksvallet. Resultat den-där-mary-frisyr all day every day.


Dagens teckning från Skorpan, en fjärilslarv säger konstnären själv.

vi bor FÖR nära bageriet (fetma total inom ett halvår)..dom här rackarna heter korvbröd faktiskt och är fyllda med vaniljkräm

Inga kommentarer: