onsdag 6 augusti 2014

ledig onsda

 efter frukost satt Grynet och pillade med Skorpans magnetbokstäver, dom är himla kul!

 Jag klippte ju Grynet häromdagen som sagt, mitt mission, att få Grynet att se ut att heta Sigrid och vara född 1962.

 Skorpan cyklade till ICA för att köpa muffinsformar och Polly.

 förmiddagens slappa hemmamamma i ett secondhandköp som ser heltossigt ut:) Som tur är så har Linus en hög skämmaströskel och kände sig bekväm med att hans fru lämnade hemmet i 70-talsskapelsen (han sa det iallafall;)

 baka Pollymuffins


 Skorpan och jag cyklade till stan, Cicci och salongen. Vi pratade om när Skorpan satt i frisörstolen första gången, då var hon 1,5 år. Grynet är ju lika hårfager som Skorpan som bebis så hon hamnar också i samma frisörstol inom ett halvår:)

Kvällsmat, enkla och snabba fiskgrytan med potatis, sugarsnaps, kräftstjärtar och torsk. Gott!

3 kommentarer:

erika sa...

Den där fiskgrytan alltså Anna, den är ju himmelsk! Minns när du länkade receptet, var lite smått besatt av den där ett tag! :)

Anna sa...

Erika! Åh vad kul när man får höra att nån testat nåt recept man tipsat om och gillar´t! Tänkte på dig senast häromdagen när det var 200 grader varmt, asså jag hade dött om jag var höggravid då, minns förra augusti nån varm dag och då var det INTE 35 grader :S
kram på dig och hoppas du mår så bra som du kan!

erika sa...

Jag älskar den :)
Synd att B äter vegetariskt, vore kul att få dela vissa maträtter med honom..

Haha, ja du! Värmen har inte varit nådig, men det är nog foglossningen som är värst :/ Men nu är det "bara" 3-7 veckor kvar, bara att gilla läget!

Kram!