söndag 31 augusti 2014

sönda förmidda

I förmiddags var jag och Skorpan på förhandsvisningen av Krakel Spektakel, vi bjöd med syrran och Vilma. Vilken film, helt magisk! Årets barnfilm (och vuxenfilm) jag bara satt och mös! Är man Lennart Hellsing-nörd som jag så var det en ren fröjd att se tolkningen av platser och karaktärer. Skorpans favorit? Kusin Vitamin! Pax på den klänningen liksom. Mina favoriter? Hmm Gabriel Gräslök, Berit Blomkål (så fin kostym väldigt Elsa Beskow) ja sen trion Krakel, Opsis och Kusin Vitamin  ooo så Gumman i Månen, nää alla förresten! Amen hallå i hallonsnåret som Skorpan säger, det fanns en bedårande burleskdansande selleri! Jag är helt såld! Mest av allt vill jag kliva in i kulisserna på ett saftkalas i en knasig klänning, åh det ska jag drömma i natt. Skorpan älskade filmen och satt och sjöng Dinkeli dunkeli doja...på cykeln hela vägen hem. Se den , se den fast du inte har barn, jag lovar dig att du kommer må fint efteråt:)


         
Skorpan och jag har kollat youtube-klipp från filmen resten av dan!

 biosugen mamma&dotter, vi träffade fler såna, Lovisa och Charlotte var också där!

Skorpan fick några godisbitar till filmen och när dom var slut så böjde hon sig mot mig och viskade jag vill ha mer. Mer vaddå sa jag? Morot! ubrast Skopran. Jag garvade rakt ut, inte lätt med alla dansande grönsaker dom sätter sig lätt på hjärnan;)

 Skorpan var helt spattig efter filmen, full av dans och knas!


1 kommentar:

Lovisa sa...

Charlotte körde "Herr gurka" fem timmar i sträck med start en sekund efter vi lämnat bion. Succé här med!