fredag 1 augusti 2014

freda, Torpön

Klockan 9 passerade vi Drottningbron och lade Tannefors bakom oss, hämtade upp Maria, Markus och Vilma för att fortsätta mot destination Torpön!


första stopp, Mjölby och tanka upp familjepråmarna, kvinnorna körde (en del säkrare än andra;) och männen roade sig med att smsa varandra hela vägen

komma fram till färjeläget, efter lååånga slingriga vägar, lite småbusigt väder i horisonten (som vände till en kanonsommardag)

vänta på färjan och smaska äpple

första stopp Naturum Sommen, så himla fint!

ett jättestort akvarium med fiskar från Sommen, Grynet blev alldeles spattig av fiskarna


lunch, en OMG-god tallrik med räkor och varmrökt lax med en heeelt okej utsikt

mmm dessert, Linus och jag delade på en marängsviss (jag dreglar lite när jag tänker på den)

ser ju så idylliskt ut, i själva verket simmar Skopran ryggsim i sin cola-Calippo och vi vevar bort getingar (det svärmade av dom)

Skorpan fick feeling och ser gangsta ut bar överkropp och troskanten stickandes upp över shortsen

bada bada bada i så rent klart vatten, vilken härlig sommardag, det var toppen!

Kvällens godnattsaga för Skorpan. Jag fyndar som sagt gärna barnböcker secondhand, gillar dom gamla böckerna bättre än dom nya, den här minns jag från när jag var liten. Skorpan älskade den!

Skorpan fick det här pusslet på ön idag, så fina träpussel med Plupp på i en ask

Inga kommentarer: