söndag 17 augusti 2014

sönda


imorse efter frukost målade Skorpan loss med badkritor och hoppade sen in i duschen

Sen packade vi in oss i bilen för några snabba Tornbyärenden, jag klädinköp till barnen, Linus tog barnen med sig till Biltema. Jag hittade in kofta till mig själv som jag unnade mig, det blir inte så mycket sånt nånstans måste man ju dra åt när man väljer att vara hemma två år på föräldrapeng. Det gör inte mig och Linus nåt, när vi båda börjar jobba igen så kan vi lägga mer pengar på oss själva igen. Det är ju ett val och en prioritering vi gjort och kapar vi en väldigt stor del av extravaganserna så går det, och det är så värt det den här tiden hemma är oslagbar.

På Ikano gapade ungarna i högan sky, genomsvettiga föräldrar brottades med sina barn som skrek sig röda i ansiktet för att prova jackor och diverse. Kalla mig feg om ni vill men jag tar aldrig med mig barnen till klädaffärer för att prova kläder. Sen när dom blir stora och har ett intresse, men nu? Nej tack. Snacka om att be om det. Jag vet ju vad dom har för storlek på ett ungefär och chansar hellre på att kanske få byta något och prova i lugn och ro hemma. 
På vägen hem hoppade jag och Skorpan in på Åhléns för att hämta ut gratisbiljetter till Krakel spektakel-filmen som verkar hur fin som helst. Fyra gratisbiljetter, jo man tackar!

 när Grynet sov spelade vi två av Skorpans bästa kortspel, Svarte Petter och Alfons.


 två saker som gör mig extra glad, boken jag fick av min syster igår och solrosorna på köksbänken

 Grynet fick så fina saker igår, ett presentkort som omvandlades till en pyjamas och en sydväst, hon fick en gosig mjukishund och en plocklåda och sen dom här spexiga stapelklossarna och bilen:)


när jag laddade upp bilderna följde denna med av farten, i slutet på augusti förra året, en nyfödd Grynet ligger och snusar i lekparken i kvarteret där vi bodde förut och kusinerna leker.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Jag och Charlotte ska gå med Mia och Hannes på Krakel spektakel-förhandsvisningen. Antar att vi ses där då! :-)

anna sa...

Att vi gör:)!