torsdag 7 augusti 2014

torsda

 06:30 imorse, morsan på Statoil, tanka bilen i morgonsolen innan jöbbe

 Vi fikade när jag kom hem från jobbet, dom där Pollymuffinsen var ju livsfarliga. Grynet fick ett rån att fika på, sen var det nån som kom över två muffinspapper och var i himmelriket. Det var tyst i en halvtimme och man hörde bara ett sörplande sultande ljud.

 ni har ju fått kvällsmaten alla andra dar så det är ju bara att fortsätta..ikväll presenterade Linus enchiladas.

 (Linus) -vem pratade du med i trädgården Skorpan?
 - han gubben som kör den skruttiga toalettbilen och har en hund som heter Rabarber!
Gubben har en låsfirma med en logga som enligt Skorpan ser ut som en toalett och nu när jag tittar på den så kan inte jag heller sluta tänka toalett. Det ÄR ju en toalett! Hunden? Den heter Rabalder. Aja Skorpan i närheten i allafall haha. Rabalder är en korsning av alla läskiga hundar (typ lite amstaff, schäfer en skvätt pitbull säkert lite varg också) hundvärldens Long Island Iced Tea haha. Linus känner att Skorpan har en skitbra försäkring så hundskrället är han inte så rädd för....ehrm va Linus? 


Skorpan ville att jag skulle läsa Lennart Hellsings ABC som kvällssaga för henne. Jag blev glad för att jag älskar den, så fina illustrationer och roliga texter, extra glad för att jag letat efter den och fyndade den för 15:- secondhand.

Inga kommentarer: