lördag 2 augusti 2014

lörda, Anna&Grynet

 Starta dagen med bacon&äggröra-frukost. Sen for Skorpan och Linus iväg.

Jag och Grynet gick mot stan för att handla lite på torget. Jag gav mig på konststycket att köpa en lunchmacka på Subway vilket höll på att kosta mig psyket. Hur omständig är en mackjävel?! Jag bah "tar den där mackan på bilden där tack" Sen började följdfrågorna som fick min 4-åring att blekna i jämförelse. Vid fråga nr 36 typ hur vill du att jag lägger i tomatskivorna i macka på längden eller tvären det är 200 grader varmt jag är hungrig och Grynet har tappat tålamodet och jag har lust att vråla ta ett eget jävla initiativ, freestyla lite och ta betalt för mackan NYSS! 17-åringen i kassan tar sitt jobb på största allvar och följer sin upplärning till punkt och pricka (heja dej, yey!) och hen tänker inte missa att erbjuda en valmöjlighet. Men nåt för småbarnsföräldrar är inte Subway, det är inte värt 45minutersceremonin för mackskapandet när den otacksamt ska svepas, sväljas hel, ståendes vid diskbänken. Åh bara jag skriver om det får jag stressklåda över hela kroppen, hade god lust att svara med ett Skorpan-varför på varenda fråga..

 Skorpans blus som jag bytte knappar till ett par gula jag blev förtjust i, hon blev jätteglad, den är lite stor så den hamnar i garderoben en stund.


Inga kommentarer: