lördag 30 augusti 2014

lörda

Vi väntade med vår middag tills barnen gått och lagt sig. Linus for iväg och köpte Nangs Kitchen åt oss. Äta i lugn o ro...mmm. Hann äta en stund sen kom Skorpan nertassandes, ursäkta att jag stör i maten men  jag är snorig (är man så där artig går det ju inte att bli sur hahafölja henne upp och ta fram snytpapper. Sätta sig ner igen och äta färdigt. Hämta kvällskoppen kaffe och hinna tänka..mmm kaffe i lugn och ro. Trappen knakar, nån är på väg.. mamma o pappa jag har vält ut mitt vattenglas över pjamasen och täcket..suck aja bara att bädda torrt och byta pjamas. Det HÄR känns ju bekant. Nu ska vi bara leta efter borttappat gosedjur och Linus ska somna på golvet...så var sagan slut;)

Våra vänner Viktor och Frida kom förbi i eftermiddags på lite fika, jag bakade en uppskattad äpplepaj.  Vi hade bestämt sen länge att vi skulle åka till skogen men regnet strilade ner och vi kände att nä, skogen får vänta till njutbarare väder!

 när Viktor och Frida klev in genom dörren åkte vi tåg i köket!

 följa Viktor och Frida hem, busa i backen ner mot ån...farligt värre! När jag ser bilderna tänker jag vansinnigt vilket långt hår Skorpan fått!



Inga kommentarer: