onsdag 25 juni 2014

Vidingsjö och bloggdejt

Vi spenderade förmiddagen i Vidingsjö med Petter, Charlotte och Caesar. Äntligen gjorde vi slag i saken, ja eller Petter gjorde slag i saken och smsade mig och föreslog lekdejt. Jag och Charlotte/Caesars mamma har följt varandras bloggar länge utan att vi egentligen känner varandra (vi verkar dock ha flera bekanta runt oss som känner varann o Linköping är inte så stort som ni vet;). Det är häftigt med nutidens bloggar och sociala medier, vägar korsas och nya kontakter knyts:) Mellan Skorpan och Charlotte är det ca 1,5 månad som skiljer dem.

Vi hade en härlig dag med mycket fint väder! Skorpan var lite butter i starten (ibland vet man inte vad som rör sig i en 4 årings huvud). 



Caesar bollkungen!

barnen hittade en vissen midsommarstång som dom gav sig på att resa (vi fick dock rycka in lite) sen blev det ett par dansrundor!


Tjejerna har bestämt en ny träff så vi ses igen:)

6 kommentarer:

Christine, Lovisas syrra sa...

Åh, mina småttingar på din fina blogg! Vilka vackra bilder!

Lovisa sa...

Amen åh så trevligt ni verkar ha haft det. Charlotte hade somnat när jag kom hem så jag har bara hört Petters version än, men han bade så trevlig så.

Håller med syrran min, fina bilder! Gillar den när Skorpan och Charlotte står i gräset och Charlotte gör nån konstig min. Gullig,

Linus sa...

Tack ska ni ha!

Anna sa...

Christine:
Tack:)härliga kids kan tänka mig att dom är dina ögonstenar!

Lovisa:
Du får prata med din glada tös idag, sen vet man ju aldrig man kan ju få klassiska 4åringsvar. Typ "kommer inte ihåg" ang något som hänt en kvart tidigare;)

Lovisa sa...

Här kommer morgonens uttalande från 4-åringen: Det fanns en lekpark med ett tåg i som Skorpan satt på och då ville jag också göra det så då gjorde jag det. Och så hittade vi en sommarstång men den var tung så pappa hjälpe oss och sen kunde vi dansa.

Måste lära ungen konstpauser, men ja, hon verkar nöjd :-)

anna sa...

Huvudet på spiken Charlotte:) precis vad som hände! Okej lite korta drag men precis;)