torsdag 19 juni 2014

torsda

 Vi startade dagen här! Fina Jannike, med sötaste lilla gravidkulan fiffade till mig och Skorpan. Jag (Jannike) kapade en decimeter på mitt hår och jag är numera innehavare av en axellång lite sluttande page, förändring behövdes!

 Skorpan och Grynet är syskonmatchade med bralla/tröja:) Skorpan är nyklippt men en liten hårtest har blåst fram från sidan av luggen.



 dagens fynd, en cykel och vinterskor (!)
precis en sån här, röd, har jag spanat efter på loppisar och Blocket. Så igårkväll fanns den där för 300:- brevid Skorpans förskola. Taget! Stadig som tusan, lite tjockare däck och ett jättestabilt stöd, ingen rost lite skav här o där men så fin! (dansk givetvis, danskarna alltså..) Vi har dock gömt den då den är lite för stor och vi väger fram och tillbaka på det där med trafikvett och vad NTF säger och Skorpans ålder. Känns som det får bli vårkanten..då hon är 5 år...känns så, vi får se. Stödhjul är inte aktuellt.

 Vinterskor mitt i sommar´n visst vetni! Vi har haft både Kavat och Sorel till Skorpan tidigare nu testade vi nåt nytt. Dom verkar toppen, ordentligt vattenavvisande nederdel (det är ju suveränt med tanke på att det är ju mer slask än snö i Sverige). Sommarrea gjorde att vi slog till utan att blinka 279:-  (649:-) Overall slog vi till på i nästa storlek på förra vinterns rea så det blir en billig vinter i år där vi är färdigkitade, fint!


 Vi har fikat på lussekatter idag (hur fel det kändes behöver ni inte ens fråga;) Linus och Skorpan var och tvättade bilen, Linus hade fått ett erbjudande om en deluxe-tvätt för ynka 1:- (tydligen fick man en påse lussekatter på köpet, tokroligt Statoil)

 tok-Skorpan spexade loss i mina 70-tals solglasögon:)



Bestämde mig i eftermiddags efter att ha pejlat av lite,  en liten spontan barnklädesloppis med bebiskläder söndag 29/6 kl 14-16 på vår uppfart! Välkomna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder som alltid !! Önskar er en riktigt trevlig midsommarhelg !!! Kram, Karin i Skåneland

anna sa...

Tack snälla Karin och detsamma!! Massor kramar till er där nere i syd!

Stina sa...

Nice shoes... Så nu är ett par på väg hem till oss också. Vi brukar härma Er i Era fynd...