lördag 7 juni 2014

pingstig lörda

 Skorpan har målat en teckning till dagisfröken som hon fick boken av, självklart är det ett lager jord under gräset (detaljerna i teckningarna är så finurliga)

 klippdags va? lugn, mor&dotter har en tid om en vecka..Skorpan väntar på våra lunchgäster


 pang sa´re så landade vi runt två plåtar hemgjord pizza, syrran hade med ett alkoholfritt rosé som var väldigt läskande!


i rabarberlandet växer det gottepåsar på lördagar, kusinerna satte sig på trappen -jag får inte upp min påse kan du hjälpa mig? Så gulligt. Sen stängde dom dörren när dom märkte att vi tjuvlyssnade. Efter 20 min öppnade vi dörren då låg två tomma påsar och några kolapapper på trappen, barnen puts väck! Då hinner man ju tänka tanken vafan! och som vanligt när man hinner få tuppjuck så är dom runt knuten.

 sen gick vi på promenad och stannade i två olika lekparker, har man fotografen med sig vet man aldrig var han håller hus!

 eftersom dom vuxna hade fullt upp med att leka så fick barnen gunga varandra..


På förmiddagen innan kusinen dök upp stack jag iväg på cykeln till stan. Solhatt till Grynet och några matvaror att inhandla. Ska du inte ta ett paraply eller regnjacka sa Linus och titta menande på den illavarslande mörkgrå himlen. Nää eller ah jag tar paraplyet då! Han väl ta tre tramptag innan jag fick fälla upp paraplyet, när jag parkerat cykel vid Åhléns brakade helvetet lös och en sån dunderskur som kom igårkväll sköljde över mig. Gick mina ärenden och tänkte att eftersom det regnar så häftigt så slutar det nog snart. Inne på Hemköp blev det två fulla kassar, mer än jag tänkt men så kostade Pampersblöjorna 59:- och det mina vänner som har bebisar, det ni är fenomenalt! När jag betalde solhatten kände jag mig lite missmodig med dom tunga kassarna, paraplyet och regnet som fortfarande vräkte ner. Då ringer mobilen, det var Linus. -Jag tar på mig regnstället och tar bilen in till stan, så byter vi, jag cyklar hem cykeln och du tar bilen. Det är kärlek och omtanke ni! Markus, Maria och Vilma hade kommit hem till oss redan så barnen behövde han inte släpa med sig.


Inga kommentarer: