måndag 30 juni 2014

månda

 Linus och jag blir svårt beroende av vaniljyoghurt och jordgubbar. Det måste finnas i kylen varje dag under sommaren. Intas två gånger om dagen, morgon och kväll. Efter frukosten skypade barnen med farmor&farfar.

 Regnet öste ju ner som bekant under förmiddagen. Skorpan tog tillfället i akt plugga in texterna till hela Frost-soundtracket och kan det nu utantill. Sen for hon runt som musikal-Peter-Jöback-på tjack i köket.

 sen gick hon över till pussel


 näru Grynet, gapa stort så får du ett rån istället! Idag har vi satt flaggor i maten, asså ni skrattar jag säger testa, det har höjt sinnestämningen vid dagens näringsintag med 200%

 sånt där som jag gillar My Little Pony mugg och mjölkpaketshållare (typ aspraktiskt men man kan bara köpa ICA:s mjölk, aja det gör vi ju liksom)

 Det blev uppehåll och vi kändes oss sugna på frisk luft. Nere vid ån var det action, brandkåren. När vi skaffat oss bättre sikt kom jag på att dom kanske fiskar upp en svampig döing och det kändes som en direkt dålig idé att stå där med sin 4-åring. Då vinkade en av brandmännen glatt till Skorpan från båten, det var övning. 

Jag köpte hem lite pyssel till en regnig dag, Skorpan älskar snäckor. Snäckor, tråd att trä dem på och ett hårspänne att limma dom på. Hårspännet limmade hon själv och blev väldigt nöjd.


 sen piffade hon sina barbies och Grynet pillade med sin favorit popupleksak (Skopran tyckte också den var skitkul som bebis)

 Dags för mat, flaggflagg! varm smörgåstårta, om Grynet tyckte det var gott? Har påven en rolig hatt?

Sen lekte vi dra pandan i öronen, nää Grynetstackarn har haft lite otur vi borde inte retas (men öh bjud inte in till det då!). Skulle ta av ett lock på en låda ramlade baklänges och slog i huvudet. Skulle ta av sig en mössa, jajemän, ramlade bakåt slog i huvudet. Svårt att inte garva där hon beter sig som en full Papphammar. När jag tänker efter...jag har ju faktiskt sett en full snubbe ta av sig en mössa och ramla baklänges, på Hultsfred. 

Jag köpte mig en dansk fågel, ja dansktillverkad då, arten porslin finns lite här och där spritt över hela världen. Jag är lite svag för porslinsfåglar, just den här fann sin plats i bokhyllan. 

Inga kommentarer: