lördag 28 juni 2014

lörda

Idag vill jag tacka Herren för att han prövar mig med regn. Idag igen. Regn och 11 grader (som känts som 4). Sen vill jag tacka Honom för att jag och min familj överlevde tantalutterna och bilfärden i förmiddags. Vid 09:45-tiden i förmiddags svängde jag höger i Tullrondellen med familjen i bilen (ni vet ner under järnvägsbron och så kommer man upp med Ljunkan på högersidan, om man överlever vill säga). För mot färdriktningen kom Agda 75 år körandes med en väninna i passagerarsätet i en liten vit Fiat. Jag har precis lagt i en högre växel och satt foten på gaspedalen när hon kommer sicksackandes emot mig. Man måste ju sicksacka för det kommer ju bilar EMOT en som är i vägen när man kör åt fel håll. Amen vafan! hinner jag säga högt för mig själv när hon passerar mig på vänstersidan. En liten pulshöjning på den. Om nåt parti inför pensionärskörning på söndagar 08-10 så vi andra kan hålla oss inne, så röstar jag på dom.

Vi kom fram till Tornby. Linus och barnen gjorde Maxi och plockade upp några komplement. Jag gick över till Ikano på jakt efter ett par marinblå bikinitrosor. Har hittat en jättefin överdel och underdelarna var slut, tänkte att ett par helt plain marinblå brallor lär ju finnas lite varstans. Nä. Eftersom winter is coming (höhö GoT referens) så finns det numera jackor och varmtröjor i butikerna och inte badbrallor. Aja barnen fick som vanligt istället. Främst Skorpan. En fin klänning till halva priset på PoP. Jag vet jag hittade nåt jag tyckte var fint på Polarn & Pyret, händer ju två gånger i halvåret typ. Deras randiga basutbud är jättefint det gillar jag (MEN marinblå/rödvitrandiga tröjor som är jättelika PoPs har t ex Lindex så jag har köpt Grynet och Skorpans där för en bråkdel) behöver inte betala för den där lilla lappen som det står Polarn&Pyret på i sidan, överlever ändå).

Från Tornby styrde vi mot självplock av jordgubbar, Jätteskönt i 11 grader och regn i sidled. Eftermiddagen tillbringade vid samma sidledsregn och 11 grader i lekparken.

Skorpan var inte med när jag köpte klänningen så jag bad att få den inslagen, hon blev jätteglad.


dom stora barnen skötte sig själva så fäderna satt och skvallrade i sandlådan







Klart vi kör loppisstund även om det regnar imöra. Ska vi vänta tills en regnfri dag så överlever ingen. Nu ska jag ta en varm dusch, hämta en tjocktröja, raggsockar och Linus. Vi har påbörjat en ny serie (på Netflix) och vi bara plöjer´n. Tillägg, en whisky (måste värma insidan också) och nåt att knapra på.

update, webshopen till butiken där jag köpt bikinitoppen hade brallorna :) och gratis leverans till butik! Jag frågade personalen när jag köpte toppen så var brallorna helt slut i webshopen och inga skulle komma in...aja jag funderar inte mer över det dom är hemklickade!


Inga kommentarer: