lördag 3 augusti 2013

[ANNA] Stora Lund & Hästholmen

Efter vi lämnat Skorpan hos farmor och farfar så köpte vi med oss lunch och fikabröd (Kaptensbullar från Lysings, tokgoda!). Vi styrde mot Stora Lunds naturreservat för att bada i förmodligen Östergötlands härligaste bad! Kör man från Linköping är det ju en bit, är man hos Ken och Gittan ett stenkast. Vi passade på lite för det är väl inte superbarnvänligt (det går ju att gå i också ) men det vimlar av skyhöga stup som störtar ner mot vassa klipporskrevor och snorhala sjögräsklädda stenhällar. Området är stort om man kan tänka sig att bada direkt från en klippskreva, vi valde dock som dom flesta att bada från bryggan. Skitdjupt, wätt kallt och kristallklart vatten. Den kombon gör att det alltsom oftast är sportdykare där också. Jag blev skrämd av just en sådan så jag nästan födde barn i vattnet typ. Där flöt jag runt, slängde ett öga neråt och ser konturerna av en svartklädd människa ca 2 meter under mig, flög upp på stegen haha.

Stora Lund - din havsbadskänsla!




schysst knäbränna!


Jag blev akut glassugen och vi började dividera om var den skulle inhandlas..valet föll till slut på Hästholmen, dom måste ju ha glass där tänkte vi. Hade dom glass där? Eh JAAA att dom hade. Av en slump snubblade vi över den godaste glassen jag ätit (förutom Barga Italien) i Sverige. Jag säger bara 31:ans Glass&Kök! Det serverades hemgjord italiensk glass för priser som 35:- för 3 kulor! Dom hade även rättigheter och mat som såg jättesmarrig ut! ÅK DIT!

När vi väl landade hemma i Linköping, barn-på-utsidan-fria, så orkade vi inte laga mat. Så vi sladdade ner till Afrodites uteservering och åt ett varsitt omsorgsfullt grillar souvlakispett. Oj är klockan redan 18:30 mumlade jag för mig själv. Ja, det tog ju en halvtimme för dig att slänga på dig klänningen svarade Linus och skrattade. Haha observera att jag tyckte själv att jag var klar på nolltid och bara tog på mig klänningen (som för övrigt är en favorit från Karins klädaffär i Ödeshög). Ingen dusch behövs när man badat i Stora Lunds rena klara vatten, vattenfast mascara som suttit hela dan och håret i en knut. Nolltid var det;)



NU; film! Skorpis hämtas imöra!

4 kommentarer:

Linus Forsberg sa...

Det bör tilläggas att jag sa det med kärlek i rösten osv osv.

Yvvi sa...

Trevligt inlägg! Den där badplatsen verkar väl värd sin resa. Ska definitivt testas innan badsäsongen är över för i år.

Anna sa...

Linus!
Haha JA det gjorde du:)

Yvvi:
Va kul:) Det tycker jag verkligen ni ska, luncha och glassa i Hästholmen så har ni en heldag!!

Anonym sa...

visst är både StoraLund och 31:an superfint!! Kram från en förväntansfull Karin (kul att klänningen"lever" än!