fredag 23 augusti 2013

[ANNA] freda

Angående fotona från Grynets förlossning. Vi hade pratat om det innan, jag ville att Linus skulle fota så mycket som möjligt. Fota tills jag säger åt dig att sluta sa jag till honom. Nu höll han ju framförallt mest min hand men han knäppte en hel del. Allt delade vi inte med oss av, det finns även moderkaka och mitt kön med en hinnblåsa som buktar ut. Dom bilderna får ses mot en insättning på mitt konto.Jag tittade på alla bilderna dagen efter förlossningen utan att få rysningar och må dåligt. Den här gången, andra gången, har jag distans till det hela. Jag ville själv se moderkakan under förlossningen, jag ville känna den utbuktande hinnblåsan med handen. Den här förlossningen var jag inte ett helt utpumpat djur redo för nödslakt, halvt avsvimmad av 14 timmar värkar avslutade med sugklocka. Det gjorde ju självklart galet ont, men den här gången tog det 4 timmar från regelbundna värkar vilket gjorde att jag hade kraft och ork. Jag tog mig igenom värkarna med en kall handduk på pannan, när det inte längre hjälpte att fokusera på att andas igenom dom tog jag till lustgasen (och sög skiten ur den). När det började kännas övermäktigt visste jag någonstans att nu är det inte långt kvar och jag kommer överleva. Sen hjälper det ju självklart att man vet att det här ska jag aldrig nånsin göra igen;)

Jag frågade Linus vad han skulle ta betalt för att fota en förlossning (annan en kvinnan i hans liv)
- lika mycket som jag skulle ta för ett blåsjobb! ALLA DINA PENGAR!

haha Linus, världens roligaste, nä han kommer nog inte börja göra förlossningsjobb.

Dagen har vi spenderat med att leka i Trädgårdsföreningen med Vilma, Markus och Maria, där var även Emil&Algot och Malin&Ingrid så dom fick en förstakik på Grynet. Sen sa vi hejdå till Asklunds som drar till Cypern en vecka. Vi fick nöja oss med en tur på stan, det funka det med;) Vi köpte svenska äpplen på torget, Grynet sov i babynestet på köksbordet medans resten av familjen hjälptes åt att baka en äpplekaka. I skrivandes stund går Eldkvarn snart på scenen (Kungsträdgården typ 200 m från vår lägenhet) ska bli intressant att höra..kommer vi kunna höra tv:n här hemma? Inte den stora frågan. Den stora frågan är att Eldkvarn ska efterföljas av dj:s som håller festen igång till kl 01 (imorn mä, jajemän) och hur högt kommer det vara? Vill ju inte vara en menskärring men jag är väl uppe i totalt 6 timmars sömn på 4 dygn, sover Grynet vill jag fan inte hållas vaken av nåt annat!



 Vi har ju inte handlat så mycket till Grynet, hon har ju allt efter syrran. Dock är dom ju födda olika årstider så lite måste ju "korrigeras" dom här byxorna till i höst kunde jag bara inte motstå så dom slank med häromdan. Den superfina koftan och tossorna (plus en jättefin bok) fick Grynet av Vilma, Markus och Maria.

båda barnen sover, jag och Linus har en varsin lyxig tidning:)

Inga kommentarer: