måndag 12 augusti 2013

[ANNA] månda

 amen vi stretar på vetni, jag och min parhäst Skorpan, förmiddagen plöjde vi böcker på bibblan..


 
efter lunch målade vi

Dagens ? Jag säger åt Skorpan att gå och kissa innan vi ska gå ut på eftermiddagen. Jag hojtar från köket och får ingen respons (är det nåt treåringar är kung på så är det jag-hör-dig-men-väljer-att-inte-bry-mig) så till slut går jag för att kolla var hon är och varför jag blir ignorerad. Skorpan är i vardagsrummet, Skorpan hör du mig inte? - gå och kissa!  Skorpan tittar på mig och muttrar amen jag behöver ju hjälp med den där skiten! Jag blir helt ställd, helt mållös. Sen skrattar jag så vattnet nästan går (tyvärr inte). Varför pratade min treåring som en fjortonåring alldeles nyss?! "Skiten" i Skorpans värld är för övrigt att tända lampan i badrummet. Blir unge nr 2 hälften så kul som Skorpan funkar det med.

Ikväll börjar vi med detta, sent omsider. Det är jag som segat, Linus har varit på länge. På riktigt, 9,4 på IMDB, madness folk, madness.

Inga kommentarer: