måndag 10 december 2012

[ANNA] månda

vardagsrummet 19:56

Skorpan gick och la sig 18:30 (somnade på 2 röda, sällan det tar mer än 5 minuter nuförtiden). Vi gick upp strax innan 06 imorse och en likadan dag väntar imorn. En ny dag i pesthålet, magsjukegrottan kärt barn har många namn. Just nu känns det lite som rysk roulette är vi smittade efter dagens besök eller inte? Fullt ställ på mitt jobb avrundade min dag på kontoret med måndagsmöte. Linus har jobbat på sjukhuset idag så han tog pulkan bort till förskolan för att hämta upp sparven. Hon vägrade gå hem så dom stannade kvar i över en timme och lekte. Linus är ju av den modigare typen. Jag hade ringt innan och bett dom ställa ut barnet på trappen alternativt öppnat dörrarna med armbågarna och hållit andan tills vi kom ut igen. Nu ska jag springa ner till tvättstugan och hämta upp den sista tvätten sen ska jag göra mig en kopp te och en macka. Sen, sen tror jag inte jag är vaken. Fy tusan, räcker med en så här tidig morron sen är man dödstrött. Ska nog småsova med lite Nobelfest i bakgrunden. Fy tusan va snygg klänning hon har, Victoria!

Ps Blogg-läsar-Greta: jag fick din kommentar du lämna hos Lovisa:) Trist att det inte funkar att kommentera MEN himla kul att du läser och gillar bloggen! Kram på dig!

4 kommentarer:

Linus Forsberg sa...

men öh, över en timme? när hämtade du oss egentligen? halv fem?

Lovisa sa...

Åh, jag är en kontaktförmedling!

anna sa...

Haha Lovisas blogg where it happens;)!

Stina sa...

Det är Lovisa som knyter oss samman!