fredag 28 december 2012

[ANNA] freda kväll

Sov skitdåligt i alldeles för få timmar. Snoret rann och jag fick ha papperstussar i näsan. Skorpan vaknade strax efter 04, ledsen, hon drömde att hon hade spindlar i sängen (stackare!). Nä oskön natt innan klockan ringde 05:40. Jag hade mycket att göra på jobbet (intet nytt på den fronten) vid 11tiden vällde kunderna in och scannerväggen tömdes i ett huj! Jag slutade 14:30, susade hem till Skorpan, farmor och farfar.

I skrivandets stund har jag nätfyndat ett par tokfina vårskor till Skorpan. Duschat, Hittat en Piggelin i frysen och min svidiga hals blev jätteglad. Sorterat smutstvätt, tvättstugan imorn bitti. Nu är jag bänkad i  min ensamhet framför På Spåret.

Linus! Det här är nästa pepp säger din fru serru! Ja jag får ju ge mig till tåls ett tag.

Imorn väntar 11-22:15 i gruvan. Borde nog ringa och fråga om jag kan få börja lite tidigare. Gosh darnit DET FINNS JU DAG KVAR JU! Imorn blir det åka av. Det ska nämligen krängas chips, hummer, oxfilé, pommac och sånt dära. Vi är bemannade upp till tänderna, bring it on hörni!

4 kommentarer:

Linus Forsberg sa...

Yey, Quentin, Jamie Foxx och Leo. Mina favoriter!!

anna sa...

Du är för dryg för ditt bästa;) jag såg den dära Alien med Noomi Rapace, mind you! Skorpan har målarböcker bättre än den.

anna sa...

Mind you 2: jag födde dig en perfekt dotter.
Kommer du hem snart elle?

Maria sa...

Ses imorgon då! Tror jag jobbar 14-21.30..kanske borde ringa och dubbelkolla:s