torsdag 20 december 2012

[ANNA] torsda

Jag sitter och småsnorar med datorn i soffhörnet, svider lite i halsen också. Skönt att det är där och att det inte fider i härten (som barnet säger ibland när hon torkat lite för mycket). Aja vad är väl lite snor mot en bal på slottet? tamejfan ingenting!

Mitt arbetspass hade julbord och den traditionella julklappen från företaget som inslag, himla trevligt. Vi får samma skitbra sak varje år, presentkort på Maxi. Lysande, finns ju allt liksom. Efter jobbdagen handlade jag lite och sprang över till Ikano i ett snabbt ärende. Jag småsprang snabbt som en vessla och kryssade mellan dom hålögda zombisarna med halvöppna munnar. Gud folk i juletid. Äh fan folk över lag. Det ska növlas fram, hasandes på knäna. Chopp chopp folk! om alla snabbar på lite så blir det inte påsk innan ni handlat klart julklapparna. Alltså man måste stå i princip stilla innan man svänger med bilen, man måste leta efter sin plånbok när man kommit fram till kassören fast man stått i kö i en halvtimme..Jag får total klåda! Eller som Skorpan ropade när hon lekte med bilarna igår och skickade iväg bil efter bil nu kommer paniiiken! Det är mitt barn det. Panik säger hennes mor fem gånger om dagen och jag tycker självfallet det ska ingå i en 2,5årings vokabulär.

Samtidigt som jag skriver till er smsar jag med svärmor. Hon är fan inte klok. På det bästa sättet. Vi har precis samma humor. Om 45 min börjar Historieätarna hurra! Trist är dock att det är sista avsnittet.

Senare ikväll utlovas film på bloggen.

4 kommentarer:

svärmor sa...

Tack snälla för komplimangen, jag älskar dig med!!

Anonym sa...

Det är skönt att läsa att du är så förberedd på allting. Att du har stenkoll på hur man ska uppföra sig, hur man ska bete sig, vad som förväntas av dig osv för att du inte ska vara ett irriterande moment för någon annan i din omgivning. Tänk om alla skulle lära av den bäste vad mycket bättre allt skulle vara....:-)

anna sa...

Precis så var texten menad! Tänk att du förstod det:) och inte missade att det kanske bara som vanligt när jag skriver nåt är kul blaj. Det är förbannat lätt att störa sig om det är det man är ute efter. Gillar du inte mig läs inte bloggen. Absolut lättaste lösningen va:)?

anna sa...

Bästa är ju att du vill läxa upp mig lite men inte riktigt vågar stå för det utan gör det anonymt haha.