söndag 23 december 2012

[ANNA] dan före dan

Efter lunch vankas kaffe som sig bör, lunchen bestod av broccolisoppa(skönt värmande efter pulkabacken) bakeup frallor till smakade nästan hembakat. Till kaffet kakan som Skorpan och jag bakade häromdan. Hittade ett mycket bra recept på mjuk pepparkaka otroligt nog lyckades jag hitta alla dom dära pepparkakskryddorna i kryddskåpet. Kakan blir saftig av lingonsylt och grädde. Hela familjen gillade den. 

Idag susade Skorpan nerför den höga backen på egen hand och tjöt av skratt, igen igen igen! En snabb vända på stan i eftermiddags (jag behövde byta storlek på toppen jag ska ha imorn, den kändes ok först men idag kändes den lite påsig och stor) medans jag styrde med det träffade Skorpan och Linus tomten i Gränden. Skorpan var lyckligast i världen, satt i tomtens knä och pratade om vart hon skulle fira jul (i ett hus som är ett annat hus med farmor och farfar). Sen vinkade tomten hejdå och ropade vi ses imorn Skorpan! Skorpan hoppade jämfota.

jag tyckte det var skitäckligt med dom där napparna som hängde i bältet dom nästan lös radioaktivt (slicka på alla dom samtidigt och dö i djungelfeber) Varför ska tomten förknippas med nån som går iväg med ens trygga napp? Av tomten får man väl saker? Eller har jag missat nån poäng? Skorpans napp resonerar vi bort på nåt annat sätt.

Igår såg vi ju denna. Den var svinbra, dock var inte ett öga torrt. Ikväll lutar det åt denna ( himla schysst line-up och Nick Cave är en av hjärnorna bakom, Cave är ju en storfavorit vad det gäller musik så detta blir jag nyfiken på) eller denna.

1 kommentar:

Maria sa...

Word om nappar och tomten! Hörde om en som gick till skogen och gav dom till rådjuren:) Den var ganska bra! Tror dock inte vi kommer ha mycket bekymmer att ta bort nappen, Elton har redan börjat säga att han inte vill ha den vissa kvällar, tror Emil och jag kommer sakna den mest faktiskt! Han somnar ju på två röda efter att ha fått den..