torsdag 27 december 2012

[ANNA] torsda

Snorig och svidig i halsen, 10 timmar kontor i ryggen. Utstämplad i soffhörnet utan större förhoppningar om att hålla mig vaken till del två av Palmedokumentären som vi vill se om en timme. Vi såg halva denna igår, jag skulle ju upp tidigt idag så vi fick dela den. Riktigt, riktigt bra är den iaf, Tom Hardy, allt han tar sig för blir bra. Så skulle vi ju se andra halvan idag, så kom Palme emellan, imorn jobbar Linus kväll och sen jag på lördag. Får bli söndag helt enkelt! Imorn lyckas vi pussla ihop det med att jag jobbar dag och Linus kväll. Den timmeslånga "glipan" mitt på dan kunde snälla farmor och farfar täcka, för dom hade ett ärende in hit till stan.

Ni får en gammal en, Skorpis för förra hösten, 1,5 år gammal. Linus har ångest och Skorpan är erhm..tysk och söt (den kombon funka visst!) Det här radarparet har storhandlat och hängt på biblioteket med kusinen medans jag jobbat. Enligt Linus var biblioteket sjuuukt jobbigt han och Markus var tvungna att sitta i en varsin bekväm fåtölj och snacka skit.

För övrigt fick jag detta bäddset i julklapp. Älskart. Linus säger att det känns som han sover i en teservis. Vansinnigt mjukt och skönt. That does it. Palme blir inte på tv:n i vardagsrummet utan i sovrummet! Måsse göra te också. Te och knäckemacka med avocado..Fast Linus muttrar så dant när jag äter knäckebröd i sängen.

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Jag har precis bryggt lite te och ska krypa ner i sängen för att se Palme som jag missade för att jag var på Alioli med Benne (godtagbar ursäkt). Jag äter dock inte knäcke, jag äter lussebulle! Jag är ledig fram till 7 jan. Vill nises nån dag?
Puss