måndag 5 juli 2010

[ANNA] Semestermåndag!

Idag har hela familjen sovit aningens bättre iallafall. Nu ska ju vädret bli lite svalare och vi andas ut för Skorpans skull. Lunchen intogs i Trädgårdsföreningen, vi slängde ihop lite pastasallad i förmiddags och packade korgen. På eftermiddagen fikade jag med Johanna, efter det tog vi en tur på stan för att köpa en liten present till Maria och Markus lilla sötsnörpa. Vi har ju som bekant möblerat om i vardagsrummet, köpt ett vackert gammalt skåp som ska målas och en fin gungstol. Vi har beställt lite konst också. Min favoritkonstnär sedan tio år är Gustav Klimt, det har kommit att bli Linus med(kanske för att jag är rödhårig haha). Det hänger redan några av hans verk lite här och var i lägenheten. Och nu har vi klickat hem två fina Klimt posters till som ska ramas in. Näst på agendan står någon fin kudde/dyna till gungstolen och ny cdförvaring(hitta något som rymmer 500 skivor).


Den ena av Klimttavlorna, vi beställde den i 50*100 så den blir stor och mäktig!


Häromdagen när jag tittade ut genom köksfönstret såg jag den här pikanta högen. Vi närmre span visade det sig vara en jävligt död fladdermus(!) som blivit lite lätt rostad på plåttaken i högtrycksvärmen. Jag vågar inte riktigt kolla upp under taknocken, tänk om det hänger en hela radda sånna, vi som haft köksfönstret typ på vid gavel i flera dagar!


Inga kommentarer: