måndag 19 juli 2010

[ANNA] Kvällsbloggning.

Idag har vi gjort mitt favoritställe nummer två(efter Norrköpings city) Tornby! När jag gick på mitt möte tog Linus&Skorpan en tur på Ikano. Skorpan ihar sovit väldigt lite på dan och sett minst sagt trött ut, men har hållit humöret i topp iallafall(imponerande). Skorpan har förvandlats till en ålande banan dom senaste dagarna. Det bara går inte att lägga henne på rygg för att t ex byta blöja, hon SKA över på mage. När vi kom hem från Tornby satt hon i babysittern medans vi packade upp varorna. Jag sa skämtsamt till henne här ska du få något att dricka av mamma, och sträckte fram en nappflaska med vatten i. Hon tog den direkt, förde den till munnen och satt sedan och drack tills det var slut, stora tjejen fyra månader! Linneskåpet är klart och beta´rt så att säga!

Bor man i trappuppgången brevid syrran så kan man ju inte gå förbi när fönstret står öppet utan att få en lägesrapport. Vilmas kompis Liah var där på besök. Helt orädda och helt i Michael Jackson-anda håller vi våra barn högt upp och över den hårda asfalten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utvecklingen går i en rasande fart med de små liven - det är ärligt talat knappt man hänger med. Ena sekunden ligger de snällt stilla och nästa dag far de fram över golvet. Men det är så roligt att vara med om - att se alla nya steg och utvecklingsfaser - och det blir bara roligare och roligare :)

Linneskåpet blev kanonfint!

Maria sa...

Shit ni har ju en suerbebis! Och jag som tyckte Elton var ganska tidig med saker, Skorpan slår honom med hästlängder..fast som tur är så är det ju ingen tävling:)

Visst är ponchon underbar!!Förstår du vad mysig den skulle vara på alla barnvagnspromenader! Jag tror den är i finstickad bomull. Har inte tänkt på att sy upp en, vet du någonstans man kan vända sig?