lördag 31 juli 2010

[ANNA] Picnic&Pop i Mjölby

Eftermiddagen och kvällen har spenderats i Mjölby, närmare bestämt vid den mysiga hembygdsgården. Där bjöds det diverse livemusik och folk picnickade i gröngräset. Alla var där, det visade sig vara en riktig "hemvändarkväll", vi fick med oss vår kära vän/granne Viktor som skulle jobba natt(jobbar i Mjölby). Två av Linus gamla polare från Mjölby hade också nyligen fått barn, så vi visade upp, inspekterade och jämförde avkommor. På en av bilderna nedan ser ni Majas son Eddie-LoFör övrigt satt Johan Palm i publiken(erkänn att ni dör för en sekund?). Det blev en riktig kanoneftermiddag, dom nya hörselskydden till Skorpan fick vi ingen användning för. Dels var det inte så högljutt och hon sov större delen av tiden. Innan vi styrde hemåt tog vi en pizza på Valentino med Viktor. Valentino kan ha Sveriges trevligaste pizzabagare och Viktor är bästis med dom(kan bero på att han bodde i huset bakom Valentino i ett par år).

Lunchen idag blev en favorit i repris från tidigare i veckan, sallad på Stadsmissionens café. Där fick jag förövrigt rycka in med mina jobbskills, någon gång ska jag väl ha användning för dom utanför Maxi? Jag och Skorpan tog ett bord på uteserveringen, Linus gick in för att beställa, men han kom snart ut igen och skickade in mig. Personalen lyckades inte byta kvittorulle i kortterminalen. Tretton års erfarenhet av kassaapparater och kortterminaler fixade biffen. Deras var dock modell nyare och mer hightech men med lite klurande lyckades jag t om göra kvittokopia på köpet som fastnade innan rullen tog slut.

Inga kommentarer: