torsdag 1 juli 2010

[ANNA] Dygnsrapport.

Klockan är i skrivandets stund 22:00 och Skorpan sover sedan en timme tillbaka i sin vagga i sovrummet. Vi sitter i vardagsrummet med fönstret på vid gavel och njuter av kvällsbrisen. Linus spelar tvspel och jag bloggar, till det dricker vi iste och käkar chips. Jag ska bjuda er på en liten dygnsrapport. Vi/jag har sedan vid den här tiden igår kväll hunnit;

-Bli rejält förbannad på några gamla, föredetta vänner. Dom var föredetta innan igårkväll med så det är ingen fara. Den typ av människor som är sådana där "bra-energi-tjuvar", negativa, småaktiga människor som suger musten ur dig. Jag hade "öppet mål" dvs jag kunde vara riktigt taskig tillbaka men valde att stå över. Det tar så mycket mer energi att vara elak än snäll, så jag struntade i det hela istället och svalde stoltheten. Det stämmer ju inte riktigt för jag är stolt över att jag valde den vägen, något som Skorpan ska få lära sig allt om.

-Polisanmäla att vi blev lurade på Tradera för en dryg vecka sedan, på ett värde av 380:-. Så det är inte pengarna i sig vi anmäler för. Utan för sakens skull, då det är många fler än oss som blivit lurade av samma säljare(och dom andra på belopp mellan 800-1500:-). Ju fler av oss som anmäler desto större chans att personen ifråga åker fast. Det ska tilläggas att vi både sålt och köpt hundratals gånger genom åren på både Tradera och Ebay och det här är första gången, så vi är inte avskräckta.

-Göra en helt galet god caesarsallad till lunch(ni kan få några tips och trix om ni är caesarfans).

-Köpa ett jättevackert linneskåp och en gungstol(jättefin i 50tals pinnmodell).

-Få tillbaka vår bil från verkstaden med glädjebeskedet det kostade endast en tusenlapp!

-Fika med Malin, Mattias och Malins lillebror Martin.

Ja ni det var vårat dygn, nu ska jag maila min chef som ringde idag och informerade mig om ett möte jag ska gå på och en kickoff. Sen ska jag laga en av Linus tröjor och Skorpans byxdress.


Den fina klänningen Skorpan fick av Viktor och Frida. / Jag älskar min nya duk, allt ser så där "sommar-torp-härligt" ut på den. I väntan på att vi hittar våra drömmars torp så får det vara torpfint hemma i köket!

1 kommentar:

Anette sa...

Åh mums, salladen ser smarrig ut!
Det var mycket saker som hänt, tråkigt särskilt med energitjuvar och lurendrejeri men jag kan ju också intyga efter ca 500 köp/sälj på Tradera/Ebay att jag sällan haft problem!