lördag 10 juli 2010

[ANNA] Dra åt Skänninge vad varmt det är!

Vi är nyss hemkomna från en tripp till Norrköping. När vi rullade från Linköping vid lunchtid var det inte alls så här varmt, och hade vi vetat att det väntade en 36(!) graders värmevägg där, hade vi aldrig åkt dit. Målet var att köpa en picknickkorg på Åhléns(som var slut här hemma). Vi återvände hem levande, med korgen, och det är fan ett mirakel! När inte värmen höll på att ta kol på oss gjorde nästan befolkningen det. Fy fan vilket obehagligt folk! Jag tror vi blev antastade av typ fem psykiskt störda/höga på knark-miffon. I galleriorna var det faktiskt behagligt svalt, så när jag skulle amma Skorpan styrde vi in i en av galleriorna på jakt efter en bänk och en toalett. Vi sökte igenom tre gallerior, inte EN ENDA bänk. Jag menar alltså inte att det var upptaget på några, utan det fanns INGA! Vi fick nog, inte en sekund till på denna hemska plats. Mot bilen! Vi kände smaken av panik i munnen när vi inte hittade tillbaka till bilen först. Äntligen framme vid bilen, ac:n på 14 grader, sen satte jag mig i bilen och ammade. Norrköping är fan Östergötlands framstjärt, åtminstone den här veckan. Och jag får uttala mig, jag har mina rötter där. Äh kyss min plysch, det dröjer innan jag återvänder!

För övrigt...
I bilen hem satt Skorpan och lekte lite med en leksak i bilbarnstolen. När vi tittade till henne i spegeln som sitter i baksätet så har hon själv plockat upp nappen, satt den i munnen och somnat! Liten fröken reder sig själv.

Inga kommentarer: