tisdag 20 juli 2010

[ANNA] Picknick med familjen Johansson/Karlsson

Idag har vi fikat och hängt med fam Johansson/Karlsson(tillika syster-moster-svägerska-farbror-svåger och sånt) i Trädgårdsföreningen. Vi satt länge, käkade kakor, ammade, lekte och skrattade. En riktig familjefika! Spana in mer hos syrran vetja!

Imorron ska vi till BVC, kusin Vilma ska också dit fast två timmar tidigare. Vi skulle ju kunna spara dom lite tid och personalresurser och dela på en sköterska och gå dit samtidigt, vafan vi kan la lägga dom på vågen samtidigt också. Eller kanske starta ett familjekollektiv, så kan jag eller syrran vara hemma med båda knoddarna samtidigt så kan dom andra tre jobba och dra in stålars. Man har ju två bröst att amma ifrån menar jag!

Skorpan somnade vid 20:45, Linus&jag dukade upp med en öl/ett glas vin och lite salta pinnar. Ett avsnitt Life till det. Nu spelar Linus tvspel och jag bloggar lite. Linus har köpt en liten lampa som jag pluggar in i usbporten och lyser upp mitt tagentbord, så kan man blogga fast det bara är stearinljus tända.


Försök byta blöja på den här lilla rackarungen. Det är ungefär lika lätt som att fånga en ål med såpade händer. Får hon minsta öppning ligger hon på magen på nolltid!

Nu har ni fått en ny sommarklädsel på bloggen, så jag vill inte veta av nåt gnäll:)

1 kommentar:

Anette sa...

Så mysig dag kusinerna har haft med sina parenteser :)