tisdag 6 juli 2010

[ANNA] God förmiddag bloggen.

Efter ännu en natt av att sovit helt hyfsat så börjar nu Forsbergs piggna till, dumma värme att skapa sömnproblem. Det går ju lite i rakt led neråt, sover Skorpan dåligt sover ju vi dåligt. Vi turas om att sova på den sidan av sängen som Skorpans vagga står på. Jag måste ju förvisso amma någon gång under natten, men det är riktigt skönt att få sova sig igenom om det bara är lite "gnäll". Skorpan somnade efter en kvällspromenad igår, sov från 23-09:30 med två amningar emellan. Linus smög upp med Skorpan när hon vaknade och jag fick ligga och dra mig i en halvtimme. Efter nattens regn känns luften ren och sval. Det blir en tur ner på stan idag, vi har hållit oss borta därifrån när det varit så varmt i ett par dagar nu. Annars har vi en liten lista med småsaker om det blir lite sämre väder;

  • Planera in lite mer föräldrapeng på F-kassans hemsida.
  • Slipa linneskåpet.
  • Rensa i Skorpans klädbyrå.
  • Framkalla lite bilder.
Skorpan sover sin förmiddagslur och Linus blev precis klar i duschen så nu är det min tur, hörs sen!


När jag kom upp ur sängen satt den här unga fröken med sin far i soffan och höll låda för fullt, jäklar vad hon "pratar"! Linus styrde upp en smarrig sommarfrukost åt oss.

Inga kommentarer: