söndag 6 juni 2010

[LINUS] Lite annat.


(kulturkrock / only in Skänninge...)

Eftersom vi nu för tiden mest bloggar om vilka framsteg Skorpan gör i sin fysiska och psykiska utveckling så tänkte jag att det var lagom att bryta av med lite otroligt spännande bil-bloggande. Nationaldagen firas i Skänninge med en sk motormässa, med lite sköna veteranare varvat med hurtiga sportåk och mopeder. Eder corre rapporterar, från sin lunchrast, direkt på plats:


Nere i gamla Skänninge huserade bla svenska Jaguarklubben och en fin Rolls Royce.



Och i Järnvägsparken samsades bastanta jänkare med italienska fullblod och brittiska gentlemän!


Appelskogs visade sprillans nya Peugeot RCZ, en riktig fransk skönhet!

I det stora hela en härligt solig dag med fina bilar och mycket träd. Ett skönt avbrott i arbetsdagen. Tack för mig!

3 kommentarer:

Frugan sa...

Shit vilka skönheter!! Asså vi bara måste köpa en till bil;) Plus är det den nyligen omtalade Citroen Paddan jag skådar i en riktigt piffig färg!

linus sa...

Ja för tusan, vi kan ju köpa en av dessa bilar istället för hus:) Jag ser likheten, men det är faktiskt en Jaguar E-Type, om det är den mintgröna du menar!

Frugan sa...

Äh fan skit i hus för tillfället, vem vill sitta med ett saftigt bolån i höst när räntan går käpprätt upp?
jag är ju ingen bilkännare direkt, tyckte dom var lika ur den vinkeln;)
puss