lördag 5 juni 2010

[ANNA] Kväll hos Anna o Skorpan.

Vi är nyss hemkomna från en kvällspromenad jag och Skorpan. Härligt ljummen kväll med härlig fågelsång. Det var inte alls så mycket folk på stan som jag trodde, konstigt halvtomt. Vi får snällt klara oss på egen hand i helgen, Linus har sin 9-22 helg. På måndag är han ledig det ser vi fram emot! Just nu sitter Skorpan i babysittern brevid mig. Jag ger henne en mjuk skallra, hon andas högt och koncentrerat och fäster blicken på den. Sen för hon händerna emot den, griper tag i den och för den mot sin öppna mun. Så sitter vi, om och om igen. Titt som tätt skriker hon för full hals rakt ut, inte ledsen snarare bestämd. När jag böjer mig ner och säger åt henne att hon får lugna ner sig lite skrattar hon åt mig. En riktig liten pajasunge det här.


Kvällspromenad!

1 kommentar:

linus sa...

ja längtar hem till er!!