torsdag 24 juni 2010

[ANNA] Sommartorsdag!

Ja ni kära läsare vad har vi gjort idag? Jo det ska jag berätta. När vi återhämtat oss efter chocken av att sovit en hel natts sömn i sträck fångade vi dagen. Vi packade en picknickkorg med kaffe, frukt, saft och kex och gick till Trädgårdsföreningen. Där njöt vi i solen på en filt, Skorpan sov i vagnen i skuggan och vaknade precis när vi var tvungna att börja packa ihop. Vi gick hem och åt lunch, sen åkte Linus till sitt sista arbetspass innan semestern. Skorpan och jag styrde ner på stan, jag ringde min svärmor och pratade en stund, sen mötte jag Emil, Fia&Simon i parken och hängde en stund med dom. Sen var det hög tid att börja uträtta ärenden, Apoteket-Claes Ohlson-Åhléns och sedan hämtade jag ut min sprillans nya fina mobiltelefon! Allt detta gjorde jag i min härliga sommarklänning bakochfram(men det skulle jag inte märka förrän nyss, halv sju). För tillfället har jag tydligen "släckt" Skorpan totalt med ett riktigt skrovmål så hon ligger utslagen i babysittern brevid mig. Jag packar och plockar i ordning lite prylar till midsommar imorron. Det bär som vanligt av till Malexander och Gripenberg med midsommargänget(Emil, Jessica, Johnny, Kristina, Malin, Mattias och fam Forsberg). Ni som har småbarn vet ju att det inte är en pryl man behöver ha med sig, utan snarare mer packning än ett resande cirkussällskap. På senare tid är lappar/listor på detaljnivå inte bara nån minnesanteckning utan en livsnödvändighet för att man ska komma ihåg att ta på sig skor när man går hemifrån. Skorpan suger ut min hjärna genom mina bröst. Amningsförvirring är bara förnamnet.

Skorpan ligger numera mycket på sidan och verkligen väger fram och tillbaka, bara en tidsfråga innan hon slår runt. Skorpan fick två reafynd, en body jag spanat ett tag på som nu var nedsatt och en handdocka i form av nån slags berguv. Handdockan är från Designtorget det var massor rea där för dom ska tydligen stänga om en månad.

2 kommentarer:

linus sa...

vilken fin berguv! hoo hoo hoooo.

jag har skrivit en liten packlista, så tänk inte ihjäl dig nu.

Anna sa...

Berguven är väldigt fin hoppas Skorpis gillar den! Så himlans fint, då glömmer vi garanterat inget:)
ses snartpuss