måndag 21 juni 2010

[ANNA] Huga vilken dag!

21:26 vardagsrummet.

Skorpan ligger nerbäddad i sin vagga i sovrummet och har sovit i en timme nu. För en timme sedan grät hon hysteriskt, stackaren har säkert ont i kroppen av vaccinet. Hon brukar aldrig vara ledsen, ibland lite gnällig men aldrig ledsen. Men efter en panodilsupp och en stunds vyssjande somnade hon, så skönt för henne. Usch vaccinationen var allt annat än trevlig, jag trodde inte jag skulle bli så ledsen som jag blev. Inte ont anandes Skorpan satt i mitt knä och skrattade, från ingenstans får hon en spruta i vardera lår samtidigt. Hon skrek rakt ut i ren panik över att att det gjorde så ont och då brast mitt mammahjärta och jag började gråta. Stackars lillsnörpa så glad och omedveten. Från en "sjukling" till en annan, Linus har sovit mer eller mindre hela dagen och bara ätit lite, lite. Jag har tvättat, handlat och lagat mat. Den här mamman är rätt trött efter den här dagen. Hoppas Skorpan sover sig igenom det värsta nu. Förresten hon vägdes och mättes idag, 5.5kg och 60cm lång. När hon föddes vägde hon 3kg och var 48cm lång. Imorron tar vi nya tag!

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag vet! Hjärtat brister ju när de får den stora sprutan! Plattan då, hoppas hon mår bättre imorgon.
Kram

moster sa...

Superwoman! Vilken dag du haft sis, fy farao. Men du är stark så du fixade den säkert! Mosters öga blev lite fuktigt när hon läste om lilla Skorpan. Hoppas min solstråle fått sova nåt inatt och att hon mår bättre idag. Hoppas även din karl känner sig lite bättre och att du och Skorpan håller er friska.
puss från A:t

Anette sa...

Usch ja! Skönt att det var bättre idag...